sobota, 4 czerwca 2016

#39 W otchłani - Beth Revis





Przyszłość. Ludzkość odkryła nową planetę, podobną do Ziemi. Jej bliźniaczka odkrywa przed człowiekiem wiele możliwości. Giełda Zasobów Finansowych postanowiła to wykorzystać. Zbiera wojskowych, inżynierów, naukowców z całego świata i wysyła ich w podróż mającą na celu zaludnienie nowej planety. Wśród tych osób jest Amy, córka niezbędnych ludzi, bez których ten proces mógłby się nie udać. Dziewczyna zostawia wszystko, całe swoje życie, by zostać zamrożoną na 300 lat, by później zobaczyć się z rodzicami na nowej ziemi. Zostaje poddana hibernacji i czeka, aż podróż dobiegnie końca. Niestety budzi się przed czasem. Ktoś ją odłączył i teraz Amy musi sobie poradzić w nowym, sztucznym życiu, które rozgrywa się na statku, a zarazem powstrzymać mordercę. Grozi jej niebezpieczeństwo ze strony Najstarszego — przywódcy, ale na szczęście po jej stronie staje Starszy. Młody, zbuntowany nastolatek, który zaczyna coś czuć do Ziemianki. Chłopak ma kiedyś zająć miejsce Najstarszego. Niebawem dowiaduje się, że całe jego życie było kłamstwem. Statkowi grozi niebezpieczeństwo. Przychodzę dziś do Was z recenzją niesamowitej, galaktycznej książki Beth Revis pt. ,,W otchłani", która całkowicie mnie pochłonęła. Zapraszam!



,,Skoro moje ziemskie życie musi się skończyć, niech skończy się obietnicą.Niech kończy się nową nadzieją."

Siedemnastoletnia Amy dołącza do swoich rodziców jako zamrożony ładunek na pokładzie ogromnego statku kosmicznego Błogosławiony i sądzi, że obudzi się na nowej planecie za trzysta lat. Nigdy nie przypuszczałaby, że jej drzemka skończy się o 50 lat za wcześnie i że będzie zmuszona żyć w wymagającym odwagi i uporu świecie statku kosmicznego, który rządzi się swoimi prawami.
Amy szybko zdaje sobie sprawę, że jej pobudka nie była żadną awarią komputera. Ktoś z kilku tysięcy mieszkańców statku próbował ją zabić. I jeśli Amy nie zrobi czegoś i to szybko, jej rodzice będą następni.
Teraz Amy musi spieszyć się, aby rozszyfrować ukryte sekrety statku. Lecz wśród jej listy podejrzanych morderców jest tylko jeden, który naprawdę się liczy: Starszy, przyszły dowódca statku i miłość, której nigdy by nie przewidziała.

,,- Nie zostawisz mnie? - spytała szeptem.- Nigdy."

,,W otchłani" to niezwykła powieść, z którą bardzo miło spędziłam czas. Autorka stworzyła fantastyczną historię. Pełna intryg, tajemnic oraz uczuć książka o galaktycznej miłości, oraz władzy. Kiedy zobaczyłam okładkę, wiedziałam, że muszę ją mieć. Nie przeczytałam nawet opisu. Po prostu ją przygarnęłam i nie żałuję. Historia od początku trzyma w napięciu. Nie można się od niej oderwać. Książka napisana jest z punktu widzenia dwójki głównych bohaterów — Amy oraz Starszego. Rozdziały są krótkie, a bohaterowie niesamowici. Tajemnica odłączenia Amy jest niewyjawiona do samego końca. Kiedy dowiedziałam się, kto ją odmroził, byłam w szoku. Na ,,Błogosławionym" panuje tyrania. Mieszkańcy są całkowicie podporządkowani, a historia Ziemi została całkowicie zmieniona. Kłamstwa towarzysz nam na każdym kroku. Ludzie są kontrolowani w najbardziej ohydny sposób i wydaje się, że tylko Amy widzi ten problem. Normalni zostają zamknięci w Wariatkowie, a ci, którzy powinni tam trafić, traktowani są jako szanowni obywatele. Zdziwił mnie obyczaj Godów — nie rozumiałam, jak urodzeni na statku mogli w nim uczestniczyć. Autorka ma lekkie pióro i stwarza kosmiczne historie. Nie mogę się doczekać, kiedy przeczytam kontynuację.


,,Nie jest przywódcą ten, kto zmusza ludzi, by czynili go silniejszym, lecz ten, kto z chęcią odda część własnej siły, aby ci ludzie mogli stanąć na własnych nogach."

Amy to zwykła dziewczyna, która zostaje poddana hibernacji, by zaludnić nową planetę. Przez czas trwania podróży powinna spać, ale czasami powraca do niej świadomość. Od początku jest zdeterminowana, by złapać zabójcę. Nie wierzy w kłamstwa Najstarszego. Ma własne zdanie i nie boi się go przedstawiać. Sprytna, silna, a zarazem wrażliwa dziewczyna musi poradzić sobie w nowym otoczeniu. Przeszła dużą zmianę od czasu pobytu na Ziemi, a obudzenia się na statku. Jest odważną młodą kobietę, która nie boi się wyzwań. Polubiłam ją. Starszy to zbuntowany nastolatek, który ma dość traktowania jak dziecko. Odważny, kwestionujący obecne przywództwo chłopiec jest zmuszony podjąć wiele trudnych decyzji, by ocalić statek. Nie lubi się podporządkowywać i wie, że Najstarszy nie ma racji w wielu sprawach. Od początku zafascynowany jest Amy i pod wpływem dziewczyny zaczyna przejmować swoją rolę i zmieniać rzeczywistość. Harley to barwna, melancholijna postać. Jego historia bardzo mnie zasmuciła. Od początku zdobył moje serce. Artysta, który pragnie nadać życiu kolor, jest całkowicie inny od reszty. Wie, że coś złego dzieje się na statku i stara się pomóc przyjaciołom odnaleźć osobę, która odłącza zamrożonych. Najstarszy to apodyktyczny mężczyzna, który nie chce stracić władzy. Nie lubi żadnego buntu i kontroluje ludzi na statku. Nie można powiedzieć, że jest zły do szpiku kości. Po prostu nie wie, jak ma utrzymać ich przy życiu, ale to, co robi, jest okropne. Doktorek pomaga mu w zatajaniu prawdy. Orion, nic nieznaczący bibliotekarz skrywa pewną tajemnicę, która może odmienić życie ludzi na statku. Niektórzy z bohaterów zdobyli moje serce, inni nie, ale mogę powiedzieć z ręką na sercu — byli niezwykle wykreowani.

,,To my jesteśmy nienormalni. Ludzie powinni być tacy jak one: posłuszni, spokojni, przystosowani do pracy w grupie. To my nie pasujemy do wzorca, bo nie potrafimy skoncentrować się na zadaniu, nie pracujemy razem, nie możemy zajmować się obowiązkami żywiciela ani sterników – to my jesteśmy nienormalni. To my musimy łykać tabletki, żeby nam całkiem nie odbiło."

Kilka słów o autorce:
Beth Revis mieszka z mężem w północnej Karolinie w USA. Pierwsza część jej dystopijnej trylogii "W Otchłani" błyskawicznie zdobyła status bestsellera "Ney York Timesa". Została Najlepszą książką Amazon.com w styczniu 2011 oraz nominowano ją do prestiżowej nagrody Carnegie Medal i Nagrody Książki Roku w kategorii literatury dla młodzieży przez "Romantic Times Book Reviews". Prawa do powieści sprzedano do ponad dwudziestu krajów.

,,Żeby zrozumieć jak ważne jest niebo, musiałam je najpierw stracić."

Podsumowując: ,,W otchłani" to magiczna, zaskakująca oraz wyjątkowa książka, która zabrała mnie w galaktyczną podróż i nie pozwoliła mi oderwać się od siebie. Nie mogę się doczekać, kiedy przeczytam drugi tom pt. ,,Milion słońc". Wiem, że twórczość Beth Revis nie zawiedzie mnie i kolejne losy Amy oraz Starszego poruszą mnie do głębi. Spędziłam przy niej fenomenalne chwile i z chęcią je powtórzę. Jeśli chcielibyście przeczytać mocną, niespotykaną książkę, której akcja dzieje się w kosmosie, czym prędzej sięgajcie po nią. Czeka was niezwykła powieść o tajemnicach oraz miłości. Polecam!



Tytuł: W otchłani
Autor: Beth Revis
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Data wydania: 21 marca 2012
ISBN: 978-83-24591-20-6
Liczba stron: 392
Ocena: 6/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.