piątek, 29 kwietnia 2016

#26 Pamiętniki półbogów - Rick Riordan

Witajcie dzieci bogów!
Pamiętacie wojnę syna Posejdona z Kronosem? Percy ją wygrał, ale to nie koniec. Nowe zło czyha na życia półbogów. Zbliża się wojna i nikt nie jest bezpieczny. Nowe siły próbują zniszczyć obóz herosów i zapanować nad światem. Musimy się do niej przygotować. Jeszcze raz prześledzić historię. Myślicie, że już ją doszczętnie poznaliście? Wiecie, co się ostatnio wydarzyło, ale nie znacie początku. Nie wiecie, kim wcześniej był Luke? Z czym się mierzył? Musicie się tego dowiedzieć. Wzywam was do zapoznania się z ,,Pamiętnikami półbogów", które rzucą nowe światło na wielką wojnę i ostrzegą was przed nowym wrogiem — silniejszym niż poprzedni. Może to pozwoli wam przetrwać i uratować świat...



,,-Mały olbrzym nic z tych dużych-Mały olbrzym-Tak. Ma ze trzy metry wysokości-No to rzeczywiście jest maleńki."

Młodzi herosi!
Już znacie swój los!
Musicie się przygotować na trudną przyszłość: będziecie walczyli z potworami, przeżywali przygody na całym świecie i mieli do czynienia z kapryśnymi greckimi i rzymskimi bogami. W tym supertajnym zbiorze nigdy dotąd niepublikowanych opowiadań, wywiadów, planów, diagramów i zagadek spotkacie waszych ulubionych bohaterów serii „Percy Jackson i bogowie olimpijscy” i „Olimpijscy herosi”, którzy stawią czoła groźnym potworom i podejmą się niebezpiecznych zadań. Wiedza, którą zdobędziecie podczas lektury tych opowiadań, może i wam uratować życie!


,,-Och, rozumiem! To miało mnie przestraszyć! Ale, niestety, jedynym półbogiem, który mnie pokonał, był sam Herkules.Odwróciłem się do Annabeth i pokręciłem głową ze złością.-Zawsze ten Herkules. Co z nim jest?Annabeth wzruszyła ramionami.-Ma dobrego speca od reklamy."


,,Pamiętniki półbogów" przeczytałam w ekspresowym tempie. Zajęły mi tylko trzy godziny, przy których świetnie się bawiłam. Stęskniłam się za Percym i Annabeth. Bardzo podobało mi się opowiadanie ,,Percy Jackson i laska Hermesa". Autor jak zwykle mnie zaskoczył i sprawił, że na mojej twarzy wykwitł uśmiech. Zaintrygowała mnie historia Luke'a. Myślałam, że wiem już o nim wszystko, a tu proszę, spotkała mnie niespodzianka. Śmiałam się, kiedy Leo próbował odnaleźć swój stolik. W książce zamieszczone są również zagadki i plany pomieszczeń. W środku zamieszczono ilustracje bohaterów. Zachwyciło mnie opowiadania Haleya Riordana — utalentowanego syna autora. Opowiadanie chłopaka było fantastyczne i sądzę, że niedługo, tak samo, jak ojciec, będzie gościł na listach książkowych bestsellerów. Mam nadzieję, że będę miała jeszcze szanse zapoznać się z jego twórczością. ,,Pamiętniki półbogów" były wspaniałym powrotem do świata młodych herosów. Nie mogę się doczekać, kiedy wyjdzie kolejne książka Ricka.
,,Komórka, podkładka, długopis... wygląda na to, że nosicie różne kostiumy. A który...GREG: Powiedziałeś „szczury”?MARTHA: Nie, nie, powiedział: „który”. Bo robimy tyle rzeczy, że musimy nosić wiele różnych kostiumów. I on nas pyta, który...GREG: Szczury są pyszne.MARTHA: Nie chodzi o szczury, ale o kostiumy, on pyta, który...GREG: Przez to gadanie o szczurach zaczęło mnie ssać w żołądku. Pora na drugie śniadanie."



Czas opowiedzieć trochę o tekstach zamieszczonych w książce. A więc zaczynajmy!
Na początku spotykamy się z ,,Pamiętnikiem Luke'a Castellana". Syn Hermesa wraz Thalią ściga od paru dni ściga kozę, która zawsze pojawiała się, kiedy dziewczyna miała trafić na coś ważnego. Półbogowie wchodzą do pewnego budynku i zostają osaczeni przez potwory. Próbują schronić się w pokoju Hala, ale niestety okazują się, że mają parę godzin, zanim staną się przekąską dla obrzydliwych stworów. Na dom została zrzucona klątwa Apolla, który uwięził w nim swojego syna i nikt nie może z niego wyjść. Co zrobią młodzi herosi? Czy uwolnią Hala od ciążącej na nim klątwy? Czemu Amaltei zależało, by Thalia znalazła się w tym budynku?
Drugim opowiadaniem zawartym w tej książce jest ,,Percy Jackson i laska Hermesa". Historia opowiada o miesięcznicy Annabeth i syna Posejdona, po bitwie z Kronosem. Percy niestety o niej zapomniał, ale na szczęście (a może nie) pojawia się bóg złodziei i prosi o pomoc herosów. Olbrzym skradł jego kaduceusz, a Percy musi znaleźć ją do 17. Półbogowie ruszają na kolejną niebezpieczną przygodę. W międzyczasie dowiadują się, że bogowie mają kolejnych wrogów. Czy Percy i Annabeth odnajdą Kaduceusz i uratują Grega oraz Marthę? Jak pokonają potwora? Czy Percy zabierze córkę Ateny na kolację?
Kolejną historią opowiedzianą w książce jest opowiadanie pt. ,,Leo Valdez i pościg za Bufordem". Chłopiec wraz z Jasonem i Piper ma godzinę, by odnaleźć zaczarowany stolik, w którym schowany jest synkopator, by zapobiec tragedii. Bez niego Argo II wybuchnie, spalając przy tym połowę lasu. Niestety to nie jest takie proste. Buford obraził się na Leo i uciekł do lasu, by zrobić mu na złość. Przyjaciele, próbując odnaleźć zaginiony mebel, trafiają na polanę pełną Menad — towarzyszek orszaku Dionizosa. Kobiety próbują go odnaleźć, a przy tym są bardzo krwiożercze. Czy przyjaciele dadzą radę je pokonać? Czy Leo odnajdzie Buforda i powstrzyma eksplozję?
Ostatnim opowiadaniem jest napisane przez syna autora ,,Syn magii". Alabaster próbuje pokonać swoją potworną siostrę i prosi o pomoc doktora Claymore'a, który napisał wiele książek o śmierci. Mężczyzna jest człowiekiem i nagle zostaje zrzucony do pełnego niebezpieczeństw świata bogów. Sceptyczny do tego nowego świata, postanawia pomóc chłopcu. Alabaster jest synem Hekate i walczył po stronie Kronosa. Nie może zwrócić się o pomoc do innych herosów. Czy heros i śmiertelnik pokonają Lamię? Co połączy tę dwójkę?


,,Przejrzałem w myśli piknikową listę. Miękki kocyk? Odhaczone. Ulubiona pizzaAnnabeth, z dodatkowymi oliwkami? Odhaczone. Czekoladki nadziewane toffi z „La Maii son du Chocolat”? Odhaczone. Schłodzona woda gazowana o cytrynowym posmaku?Odhaczone. Broń na wypadek nagłej i niespodziewanej greckiej apokalipsy? Odhaczone."


,,Pamiętniki półbogów" to cztery fantastyczne opowiadania, pełne humoru oraz niebezpieczeństw. Każdy młody heros znajdzie w nich coś dla siebie. Ostrzegają przed nową wojną i rzucają nowe światło na Luke'a. Świetnie się bawiłam przy tej książce. Miło było powrócić do świata Percy'ego i innych herosów. Stęskniłam się za nimi. Ta książka była przygotowaniem do kolejnej wojny. Naprawdę warto ją przeczytać. Polecam!


Tytuł: Pamiętniki półbogów
Autor: Rick Riordan
Wydawnictwo: Galeria Książki
Data wydania: 4 kwietnia 2013
ISBN: 9788362170630
Liczba stron: 276
Ocena: 6/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.